طرز تهیه خورش قورمه سبزی بسیار خوشمزه و فوق العاده

طرز تهیه خورش قورمه سبزی

طرز تهیه قورمه سبزی برای 4 نفر با لوبیا چیتی با مرغ نذری جنوبی در زودپز برای 15 نفر مجلسی برای 10 نفر

خورش قورمه سبزی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که کمتر ایرانی را می توانید بیابید که عاشق این خورش نباشد. در این مطلب از سایت نکته چی یکی از کامل ترین آموزش های طرز تهیه خورشت قورمه سبزی را آماده کرده ایم ، در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی ۲۵۰ گرم
سبزی خورشتی ۵۰۰ گرم
لوبیا قرمز یا چیتی ۱ پیمانه
لیمو عمانی ۴ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
نمک و زردچوبه به اندازه کافی
روغن و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت خورش قورمه سبزی

مرحله اول

اولین مرحله برای پختن قورمه سبزی این است که لوبیا قرمز را از شب قبل در یک کاسه آب بخیسانیم تا نفخ آن رفع شود. این کار علاوه بر اینکه نفخ لوبیا قرمز را می گیرد باعث می شود که لوبیا قرمز با سرعت بیشتری بپزد.

مرحله دوم

برای شروع آشپزی پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ، سپس به همراه مقداری روغن مایع در یک قابلمه مناسب ریخته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه گوشت خورشتی را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم

در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه لوبیا را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم ( اگر از لوبیا چیتی استفاده می کنید مستقیما به قابلمه اضافه کنید ولی لوبیا قرمز چون رنگ پس می دهد بهتر است ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار گرفته شود تا رنگ آن خارج شود سپس آبکشی کنیم و به قابلمه اضافه کنیم )

مرحله چهارم

پس از اضافه کردن لوبیا آنرا کمی تفت می دهیم سپس چند لیوان آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت و لوبیا قرمز بپزد. در ادامه سبزی خورشتی را پس از شستشو به صورت ساطوری خرد می کنیم و با کمی روغن تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله پنجم

اگر می خواهید خورش رنگش تیره شود بهتر است سبزی خورشتی را بیشتر تفت دهید. پس از اینکه سبزی خورشتی اماده شد آنرا به قابلمه اصلی خورش اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم جا بیفتد.

مرحله ششم

لیمو عمانی ها را از وسط نصف می کنیم و دانه هایشان را خارج می کنیم سپس در ۲۰ دقیقه آخر پخت خورش به همراه مقداری نمک به خورش اضافه می کنیم. لیمو عمانی نباید مدت زیادی در خورش بماند چون خورش را تلخ می کند.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانید برای طعم بهتر خورش کمی آب لیمو ترش نیز به ان اضافه کنید. بعد از اینکه خورش به روغن افتاد انرا از روی حرارت بر میداریم ، سپس در ظرف خورش خوری می کشیم و به همراه برنج زعفرانی سرو می کنیم.


طرز تهیه قورمه سبزی 4 نفر مجلسی برای 10 نفر ترکیب سبزی در زودپز با مرغ با لوبیا چیتی جنوبی نذری 15 نفر 30 نفر ادویه مخصوص


غذای جدید با قورمه سبزی

اگر از قورمه سبزی روز گذشته تان مقداری باقی ماند می تواید برای تنوع ان را به یک غذای خوشمزه و مجلسی تبدیل کنید. یکی از غذاهای خوشمزه ای که با قورمه سبزی می توانید درست کنید ته چین قورمه سبزی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، ظاهر آن نیز بسیار مجلسی و شیک می باشد. دستور این غذا از این لینک ( طرز تهیه ته چین قورمه سبزی ) دنبال کنید.

برای مشاهده جدیدترین و بهترین نکات درست کردن یک خورش عالی به این لینک ( نکات طلایی پخت قورمه سبزی ایرانی ) مراجعه نمایید.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز , خورشت لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز از خورش های خوشمزه و رژیمی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی درست می شود. این خورش را به سلیقه خود می توانیم با گوشت قرمز یا گوشت مرغ و یا حتی بدون گوشت درشت کنیم. برای دیدن آموزش این خورش روی عکس بالا کلیک کنید.

طرز تهیه خورش داوود پاشا مجلسی اصل ترکیه محمود پاشا نی نی سایت مزه با گوجه فرنگی با رب گوجه در برنامه دستپخت


خورش داوود پاشا یکی از خورش های کشور ترکیه است که توسط شخصی به نام داوود پاشا اولین بار درست شده است. این خورش خوشمزه شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. برای مشاهده دستور این خورش روی عکس کلیک کنید.

نظرات