طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده برای 4 نفر با سس مایونز

طرز تهیه جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده برای 20 نفر با سس مایونز تابه ای برای 12 نفر سیخی برای 6 نفر رستورانی تصویری

جوجه کباب یکی از مرسوم ترین کباب های ایرانی است که به عنوان غذای مجلسی در مهمانی ها و مجالس مهم مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ نموره همراه باشید.جوجه کباب یکی از محبوب‌ترین غذاها در میان ایرانیان است. این غذا به دلیل طبخ آسانی که دارد به یکی از اصلی‌ترین غذاهای پیک‌نیک نیز تبدیل شده است و بسیاری از افراد مایل‌اند برای طبیعت‌گردی‌های خود از این غذای لذیذ، آسان و بدون دردسر به عنوان وعده ناهار و یا شام خود استفاده کنند. مطمئنا اکثر افراد از تهیه جوجه کباب به سیخ کشیدن و بر روی گاز یا ذغال قرار دادن آن را می‌دانند.جوجه کباب یکی از خوش طعم‌ترین و مجلسی‌ترین غذا‌ها در آشپزی ایرانی‌ها است که بیشتر اوقات برای مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۱ عدد متوسط
پیاز۲ عدد بزرگ
ماست چکیده۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
زنجبیل تازه۵۰ گرم
آبلیمو۶ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور پخت جوجه کباب

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب رستورانی ابتدا مرغ را می شوییم و پوست های اضافی انرا جدا می کنیم سپس به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم. اگر می خواهید جوجه کباب را به صورت مجلسی برای مهمانی های خود تهیه کنید بهتر است فقط از سینه استفاده کنید.

مرحله دوم

پس از خرد کردن مرغ آنرا داخل یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه پیاز ها را به صورت خلالی درشت یا حلقه ای خرد می کنیم و میان گوشت های خرد شده مرغ قرار می دهیم. البته در صورت تمایل می توانید از آب پیاز هم برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا روغن زیتون را اضافه می کنیم و خوب با گوشت مرغ مخلوط می کنیم سپس آبلیمو را به همراه نمک ، فلفل سیاه ، ماست چکیده و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم و با دست مواد داخل کاسه را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.


طرز تهیه جوجه کباب لبنانی با ارده انواع جوجه کباب ها عربی با طعم سبزیجات xvc jidi    i  fhfh gfkhkd


جوجه کباب لبنانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب بین المللی است که با مرغ تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی لبنانی در ادامه با طرز تهیه جوجه کباب لبنانی همراه باشید.

مرحله چهارم

در مرحله بعدی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه استراحت کند ، طعم دار نیز شود. البته اگر می خواهید جوجه کباب شما مانند رستوران ها شود بهتر است گوشت مرغ را از شب قبل طعم دار کنید.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد آنرا از یخچال خارج می کنیم سپس گوشت های مرغ را روی یک سطح صاف مثل تخته گوشت قرار می دهیم و با دست هر قطعه گوشت مرغ را نگه میداریم و سیخ را از داخل آن عبور می دهیم.

مرحله ششم

برای سیخ کردن باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید ، مثل قسمت های استخوانی مثل کتف و بال ها را در یک سیخ قرار دهید و قطعات گوشت لخم مانند گوشت سینه را در یک سیخ قرار دهید تا جوجه کباب ها به طور یکسان بپزند.


طرز تهیه کباب دیگی گیلانی مشهدی مرغ مجلسی مازندران دونفره ترکیه با سیب زمینی xvc jidi fhf nd d


کباب دیگی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که در گذشته با دیگ های سفالی تهیه می شده است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه کباب دیگی همراه باشید.

مرحله هفتم

در این مرحله باید منقل ذغال را اماده کنیم ، پس از اینکه منقل ذغال اماده شد حتما به این نکته توجه داشته باشید که ذغال ها کاملا روشن باشند و دود نکنند زیرا دود موجود در ذغال ها علاوه بر اینکه برای بدن زیان آور است باعث می شود طعم کباب ها دودی شود.

مرحله هشتم

پس از اماده شدن ذغال ها ، سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کباب ها کمی خودشان را بگیرند سپس آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یکدست کباب شوند. در حین کباب شدن جوجه ها باید سس کره را اماده کنیم.

مرحله نهم

کره را ذوب می کنیم و باقیمانده زعفران دم کرده را به ان اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. پس از اینکه جوجه ها به طور کامل کباب شدند با یک قلموی تمیز از سس کره روی دو طرف جوجه های می مالیم و اجازه می دهیم یک دقیقه دیگر روی حرارت بمانند.


طرز تهیه چلو گوشت در زودپز با زودپز لای برنج پسران کریم گوشت گوساله دونفره زرندی برای 100 نفر


چلو گوشت یکی از انواع غذاهای قدیمی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که از غذاهای مجلسی خاص هم محسوب می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه چلو گوشت همراه باشید.

مرحله دهم

پس از گذشت یک دقیقه سیخ جوجه کباب را از روی منقل بر می داریم و روی دیس قرار می دهیم. با دست جوجه ها را نگه می داریم سپس سیخ را بیرون می کشیم. در پایان جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.


مواد مورد نیاز برای تهیه جوجه کباب تابه‌ای

سینه مرغ: حدود ۵۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد بزرگ

فلفل دلمه‌‌ای: ۱ عدد

آب لیموترش: ۲ الی ۳ قاشق سوپ‌خوری

ماست: ۲ الی ۳ قاشق سوپ‌خوری

زعفران دم‌کرده غلیظ: ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری

کره : ۵۰ الی ۱۰۰ گرم

روغن مایع: ۳ قاشق سوپ‌خوری

فلفل قرمز و نمک به میزان کافی

سیخ چوبی کوچک به تعداد مورد نیاز


دستور پخت جوجه کباب تابه‌ای

برای پخت یک جوجه کباب تابه‌ای بی‌نظیر ابتدا پیازها را به صورت درشت خرد کنید. پس از آن پیازهای خردشده را به همراه نمک و فلفل در یک کاسه ریخته و با دست با هم مخلوط می‌کنیم و تا زمانی که پیازها لعاب‌دار شوند به این کار ادامه می‌دهیم. در ادامه سینه های مرغ را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و به مخلوط پیاز اضافه می‌کنیم و آن را با دست به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم و زعفران دم کشیده را به میزان دلخواه به ترکیب اضافه می‌کنیم.


در ادامه فلفل دلمه‌ای ها را خرد و به ترکیب موجود در کاسه اضافه می‌کنیم. پس از آن نوبت به آبلیمو می‌رسد. برای اینکه طعم بهتری به جوجه کباب تابه‌ای خود دهید پیشنهاد می‌کنیم تا از آبلیمو تازه و یا از لیمو سبز برای این کار استفاده کنید.


ماست را به مخلوط جوجه خود اضافه کرده و برای اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و طعم لذیذی به گوشت دهند در آن را بسته و برای یک ساعت آن را درون یخچال قرار می‌دهیم. پس از ۱ ساعت مواد اولیه تهیه جوجه کباب تابه‌ای را از یخچال خارج می‌کنیم، به آن روغن اضافه می‌کنیم و برای ۱۲ ساعت دیگر در یخچال قرار می‌دهیم.


پس از ۱۲ ساعت می‌توانیم کاسه مواد اولیه آماده شده را از یخچال خارج کرده و به کمک سیخ‌های چوبی جوجه‌ها را به سیخ بکشیم. در صورتی که سیخ چوبی در منزل ندارید می‌توانید جوجه‌ها را به همان صورت از ظرف خارج و در ماهیتابه سرخ کنید.


برای سرخ کردن جوجه لازم است ابتدا کره را در ماهیتابه آب کنیم، سپس جوجه‌های سیخ‌شده (یا تک تک) را به داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. پس از پر شدن کف ماهیتابه در آن را می‌بندیم تا گوشت جوجه‌ها به خوبی پخته شود. توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یک بار آنها را زیر رو کنید تا هر دو طرف جوجه‌ها به خوبی پخته شود. پس از پخت تمام جوجه‌ها می‌توانیم آن را به ظرف دیگری منتقل و تزئین و سرو کنیم.

نظرات