طرز تهیه غذای مندی گوشت غذای فلسطینی خوشمزه

طرز تهیه مندی گوشت

طرز تهیه غذای مندی گوشت در تهران غذای فلسطینی ادویه مندی  lknd   aj

مندی پلو که یکی از خوشمزه ترین غذاهای یمنی است در پخت آن بسته به سلیقه افراد از گوشت مرغ یا گوشت گوسفندی استفاده می شود. شما می توانید این پلو را برای مهمانی های خود درست کنید. مندی گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت نموره همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج۳ پیمانه
پیاز۲ عدد بزرگ
ماهیچه گوسفندی۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
آب جوش۳ پیمانه
دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل و میخکبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت مندی گوشت

مرحله اول

برای تهیه مندی گوشت خوشمزه ابتدا ماهیچه ها را با زعفران دم کرده، دارچین و فلفل سیاه طعم دار می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تف می دهیم تا پیاز طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری پودر هل، میخک، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه های بلند شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه پیاز چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا برنج را که از قبل خیسانده ایم اضافه می کنیم و تا ۱بند انگشت بالاتر از سطح برنج آب جوش اضافه می کنیم، سپس روی درب قابلمه را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و روی فویل با چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۲۴۰ درجه سانتی گرارد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس ماهیچه های طعم دار شده را روی فویل آلومینیومی قرار می دهیم و روی آنها را نیز با یک فوبل آلومینیومی دیگر می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا اطراف فویل آلومینیومی را با دست به خوبی محکم می کنیم تا بخار آن خارج نشود، سپس به مدت ۲ ساعت درون فر قرار می دهیم. پس از اینکه پخت ماهیچه و برنج به پایان رسید قابلمه را از فر خارج می کنیم و ماهیچه را روی برنج قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا یک عدد ذغال روشن را درون یک ظرف کوچک قرار می دهیم، سپس درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه چند قطره روغن روی ذغال می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا غذا طعم دودی بگیرد، سپس ذغال را خارج کرده و مندی را سرو می کنیم.


دستور دوم مندی گوشت عربی


مواد مورد نیاز

مرغ (ران) 500 گرم


پیاز  خرد کرده 1 عدد کوچک


آبلیمو 2 قاشق مربا‌خوری


سیر له کرده 1 حبه


برنج 2 پیمانه


نمک به میزان لازم


برگ بو 2 عدد


فلفل سیاه دان 1 قاشق مربا‌خوری


بهارات 1 ق س


زعفران (جهت تزئین) به مقدارلازم


مغز پسته و بادام (جهت تزیین) به میزان لازم


مرغ، پیاز، آبلیمو و سیر را مخلوط کرده و کنار بگذارید. آن‌گاه برنج، نمک، ادویه‌جات (شامل برگ‌بو، فلفل سیاه‌دان و بهارات) و به میزان کافی آب را در قابلمة متوسطی بریزید و روی حرارت بگذارید تا آبش کشیده شود. آن را 30 دقیقه دم کنید. سپس مرغ را نیز به سیخ کشیده، در فر یا آتش کباب کنید. حالا مندی‌پلو را با زعفران،‌ خلال پسته و بادام بیارائید.



کبه برغل یا کبه بلغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مطلب طرز تهیه کبه بلغور عراقی خوشمزه همراه باشید.


ته چین گوشت یکیک از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود. این ته چین خوشمزه را می توانیم با گوشت ریش ریش شده یا گوشت تکه ای درست کنیم. یا اینکه در صورت نبود گوشت تکه ای از گوشت چرخ کرده استفاده کنیم. این ته چین خوشمزه را با مواد بسیار متنوعی می توانیم درست کنیم. مثلا یکی از معروف ترین مدل های این غذای خوشمزه ته چین گوشت و بادمجان است. این غذای خوشمزه را می توانیم ته چین تک نفره مرغ به صورت فینگر فود هم درست کنیم. برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه ته چین گوشت شیرازی رستورانی همراه باشید.


منابع :

آشپزباشی - کیان رنجبر

چی شی

نظرات