طرز تهیه بامیه خانگی آسان به روش قنادی قدیمی با تصویر

از پرمصرف‌ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های سفره ماه مبارک رمضان زولبیا بامیه است که اگر در منزل به صورت تازه تهیه و مصرف شوند مطمئنا سالم‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.

زولبیا ، نوعی شیرینی است که معمولاً همراه با بامیه و گوش‌ فیل به فروش می‌رسد. معمولاً در ماه رمضان مصرف بامیه و زولبیا نسبت به دیگر ماه‌های سال بیشتر می‌شود. تولید و مصرف این شیرینی در گستره وسیعی از جهان شامل شرق آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا رواج دارد.ما در این پست طرز تهیه زولبیا خانگی را برای شما آماده کرده ایم . با ما در وبلاگ نموره همراه باشید


مواد لازم زولبیا خانگی ( برای چهار نفر )


شکر ۲۰۰ گرم

نشاسته ۵۰۰ گرم

ماست ۱۵۰ گرم

گلاب ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری روغن به میزان لازم


طرز تهیه زولبیا خانگی


برای تهیه زولبیا و بامیه ابتدا نشاسته را داخل ظرف ریخته و ماست را اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط کرده تا نشاسته

مقداری نرم شود حالا گلاب، زعفران دم کرده، روغن مایع و آرد را به مواد اضافه می کنیم و با همزن

به مدت ۵ تا ۷ دقیقه خوب مخلوط می کنیم تا از حالت سفتی خارج شود در حین همزدن بکینگ پودر هم به مواد اضافه می کنیم.


بعد از همزدن مواد را داخل ظرفی در بسته ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت

استراحت کند.


طرز تهیه زولبیا و بامیه

طرز تهیه بامیه خانگی آسان قنادی با تصویر خوشمزه اسان بازاری دانلود رایگان طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی قدیمی بزرگ خانگی xvc jidi  c gfdh fhldi

زولبیا و بامیه از انواع شیرینی های سنتی و محبوب در میان ایرانیان هستند که به صورت متداول در ماه مبارک رمضان پخته می شوند، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وب نموره همراه باشید.

مواد لازم برای شربت
شکر۲ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب¼ لیوان
آب۱٫۵ لیوان
آبلیمو½ قاشق چایخوری

دستور تهیه شربت زولبیا و بامیه

مرحله اول

ابتدا آب را داخل قابلمه ای می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم و شکر را کم کم به آب اضافه می کنیم و با قاشق آن را هم می زنیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود و آنوقت زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و بلافاصله آبلیمو و گلاب را نیز می افزاییم و صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد.

مرحله دوم

بعد از اینکه شربت کمی غلیظ شد حرارت را خاموش می کنیم و قابلمه را کنار می گذاریم تا شربت سرد شود.(شربت پس از سرد شدن غلیظ تر می شود پس خیلی نگذارید غلیظ شود)شربت را داخل یخچال قرار می دهیم تا برای تهیه بامیه و زولبیا خنک شود.

مواد لازم برای ۶ نفر
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
اسانس هل۲ قطره
نشاسته۵۰ گرم
ماست¼ لیوان
کره½ قاشق چایخوری
جوش شیرین¼ قاشق چایخوری
روغن مایعبه اندازه کافی

دستور تهیه زولبیا

مرحله اول

برای تهیه زولبیای خانگی ابتدا کره و ماست را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود.ماست را داخل کاسه ای می ریزیم و نشاسته را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی آن ها را مخلوط می کنیم و ۵ دقیقه این مخلوط را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

آرد را الک می کنیم و به مخلوط ماست و نشاسته بعد از گذشت ۵ دقیقه اضافه می کنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم و کره نرم شده را نیز به مواد می افزاییم و جوش شیرین،گلاب،اسانس هل را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا همگی مواد را با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا مایه ما غلظتی شبیه به ماست داشته باشد.(اگر مایه کمی سفت شده بود می توانید مجددا کمی گلاب بیفزایید) در تابه ای متوسط روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور می ریزیم.

مرحله چهام

سپس تابه را روی شعله متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم به مرور زمان روغن داغ شود.قیف را داخل لیوانی قرار می دهیم و مایه زولبیا را داخل آن می ریزیم و زمانیک روغن داغ شده بود قیف را در دست می گیریم.

مرحله پنجم

حالا خیلی سریع آن را فشار می دهیم تا مایه بیرون بیاید و به صورت یک دایره دستمان را می چرخانیم و قیف را فشار می دهیم تا مایه داخل روغن به صورت پیوسته ریخته شود و یک دایره داخل روغن تشکیل شود و بعد مکث می کنیم و دایره ای دیگر در روغن ایجاد می کنیم.

مرحله ششم

به همین صورت زولبیا ها را داخل روغن شکل می دهیم و با یک کفگیر دارای سوراخ زولبیا ها را داخل روغن بر می گردانیم تا هر دو طرف آن ها طلایی و کاملا سرخ شود. ( می توانید به جای قیف مایه را داخل سس خوری نیز بریزید )

مرحله هفتم

شربت را از یخچال بیرون می آوریم.هنگامی که زولبیاها سرخ و طلایی شدند آن ها را از روغن خارج می کنیم و در توری به مدت ۱ دقیقه قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و بعد داخل شربت سرد (که در بالا طرز تهیه آن را توضیح دادیم) قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم ۲ الی ۳ دقیقه زولبیاها داخل شربت بماند تا کاملا آغشته به شربت شود و بعد مجددا داخل توری قرار می دهیم تا شربت اضافه آن خارج شود.زولبیا های آماده شده را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند.اگر قصد درست کردن بامیه نیز همراه با زولبیا دارید شربت را مجددا از مصرف در یخچال قرار دهید تا برای بامیه نیز خنک باشد.نوش جان

مواد لازم برای ۶ نفر
آرد½ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
کره۲۵ گرم
آب½ پیمانه
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
روغن مایعبه اندازه کافی

دستور تهیه بامیه

مرحله اول

برای تهیه بامیه خوشمزه ابتدا کره و تخم مرغ را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود.اگر می خواهید زولبیا و بامیه درست کنید ابتدا زولبیا را آماده کنید و بعد بامیه را درست کنید چون بامیه دارای تخم مرغ است و روغن به احتمال زیاد کف می کند.

مرحله دوم

آب را داخل قابلمه ای می ریزیم وروی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره به دمای محیط رسیده و نرم شده را به آن اضافه می کنیم و آب که به جوش آمد و در حال جوشیدن بود بیکینگ پودر را به آرد اضافه می کنیم و از الک رد می کنیم.

مرحله سوم

سپس به آب در حال جوشیدن اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا حالت خمیری بگیرد.ابتدا شاید کمی مواد سفت شود ولی همچنان ادامه می دهیم و با قاشق روی خمیر می کشیم و آن را باز می کنیم و بعد سریع خمیر را جمع می کنیم.

مرحله چهارم

این کار را چندین مرتبه انجام می دهیم تا اگر هوا میان خمیر باقیمانده خارج شود.خمیر که منسجم شد ان را کنار می گذاریم تا خنک شود.توجه کنید که خمیر نباید سرد شود چون زمان اضافه ردن تخم مرغ به آن،باعث دیر جذب شدن به خمیر می شود.

مرحله پنجم

همین طور نباید خمیر داغ باشد چون تخم مرغ در خمیر می پزد.پس فقط خنک شود یعنی کمی گرم باشد. در قابلمه ای کوچک روغن سرخ کردنی به صورت شناور می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم روغن به مرور زمان داغ شود.

مرحله ششم

زمانیکه خمیر خنک شد تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی خوب خمیر را هم می زنیم.ابتدا مایه خمیر تکه تکه و جدا می شود نگران نباشید همچنان به هم زدن ادامه دهید چون مواد خمیر بر اثر همزدن منسجم و یکدست می شوند.

مرحله هفتم

اگر بعد از حداکثر ۱۰ دقیقه دیدید هر چه هم می زنید ولی خمیر سفت است می توانید نصف یک عدد تخم مرغ را به خمیر اضافه کنید و مجددا هم بزنید.خمیر را داخل قیف می ریزیم و قیف را بالای قابلمه روغن داغ شده می گیریم.

مرحله هشتم

سپس تیغه قیچی را داخل روغن می کنیم و بیرون می آوریم تا چرب شود و مایه بامیه به آن نچسبد. قیف در یک دستمان است و قیچی در دست دیگرمان است. قیف را فشار می دهیم و مایه بامیه بیرون می آید و به هر اندازه که دوست داشتید اندازه بامیه ها باشد مایه را قیچی می کنید.

مرحله نهم

بامیه داخل روغن می افتد و مجددا به اندازه ای که قابلمه گنجایش داشته باشد از مایه داخل روغن قیچی می کنیم. البته توجه کنید که زیاد بودن تعداد بامیه ها در روغن بر گرداندن آن ها را سخت می کنید پس به اندازه ای از مایه داخل روغن می ریزیم که بامیه ها بیکدیگر نچسبند.

مرحله دهم

بامیه ها را در روغن با کفگیر دارای سوراخ خوب زیر و رو می کنیم تا هر دو طرف آن ها سرخ شود و به خوبی رنگ بگیرند. شربت را از یخچال بیرون می آوریم. سپس بامیه ها که سرخ شدند بیرون می آوریم و داخل شربت قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا بعد از ۱ دقیقه بامیه ها را از شربت بیرون می آوریم و در توری می گذاریم تا شهد اضافه آن خارج شود. بامیه ها را در ظرفی می چینیم و روی آن سلفون می کشیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند و بعد نوش جان کنید.


ترفندهای ترد شدن زولبیا بامیه


روغن جامد باعث سفت شدن زولبیا می شود.پس سرخ کردن زولبیا بهتر است از روغن مایع استفاده کنید .

شربت بامیه باید غلظت عسل را پیدا کند.به همین دلیل تمام مواد شربت باید باهم به مدت یک ربع بجوشند.اگرشربت داغ باشد و یا سفت نباشد بامیه و زولبیا خمیر میشوند.

حتما داخل شربت بامیه آبلیمو بریزید تا شکرک نزند.

در طرز تهیه زولبیا از قیف های یک بار مصرف نیز میتوان استفاده کرد فقط قطر تقریبی این قیف ها باید7 میلی متر باشد.

زولبیا را بعد از اینکه سرخ کردید بلافاصله درون شربت بار بیندازید تا شربت به خوبی به خورد زولبیا برود.

شعله گاز برای سرخ کردن زولبیا ها باید کم و ملایم باشد.

مواد را بعد از درست کردن 2 یا 3 زولبیا مجددا مخلوط کنید.

ماسوره ی آچری برای درست کردن بامیه بهتر است.

در هنگام سرخ کردن بامیه ها دقت کنید بامیه های زیادی داخل روغن نیندازید چون باید بین بامیه ها فاصله باشد تا بخار بامیه ها باعث نرم شدن آنها نشود.

بامیه ها را خوب سرخ کنید تا کاملا قهوه ای تیره شوند.

گلوکز باعث میشود بامیه ها نرم نشوند به همین دلیل حتما داخل شربت بامیه از آن استفاده کنید.گلوکز را میتوانید از لوازم قنادی تهیه کنید و یک قوطی آن برای چندین بار شربت درست کردن کافیست . در ضمن گلوکز بی رنگ مناسب تر است.

بامیه ها را حدود هفت تا هشت ساعت بعد پخت نپوشانید و بدون رو کش داخل یخچال بگذارید تا نرم نشوند.


طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی اسفنجی ساده نی نی سایت کاراملی و هل ساده زعفرانی با شیر xvc jidi  d  adv nhy


کیک شیر داغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا برای عصرانه استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با مطلب طرز تهیه کیک شیر داغ همراه باشید.


طرز تهیه نان چایی قزوین خانم گل آور بدون فر بیجار نون چایی خانگی سنتی خانم صرافها ساوه xvc jidi advdkd khk  hd


شیرینی نان چای یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به قزوین می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با مطلب طرز تهیه شیرینی نان چای همراه باشید.


Picture


Pancakes are one of the most popular and delicious breakfasts in the world, which is known as pancakes because they are prepared in small pans. You can make this simple and thin cake to your taste with different flavors at home.

نظرات