طرز تهیه سرکه سیب محلی به روش طب اسلامی

طرز تهیه سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب محلی طب اسلامی شف طیبه ساناز سانیا رزا منتظمی دکتر روازاده دکتر خیراندیش در کارخانه xvc jidi sv i sdf

سرکه سیب یکی از فراورده های بسیار مفید میوه سیب است که خواص درمانی بسیاری دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی نموره همراه باشید.

سرکه‌ سیب یک ماده‌ی شگفت‌انگیز تهیه شده از میوه‌ی سیب است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. از خواص آن می‌توان به کاهش وزن، درمان سرماخوردگی، درمان رگ‌های واریسی، کاهش قند خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، از بین بردن بیماری‌های پوستی، درمان شوره‌ سر، جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان و موارد دیگر درمانی اشاره کرد. اما خواص فوق‌العاده‌ی سرکه‌ی سیب زمانی بروز می‌کند که کاملا طبیعی و ارگانیک باشد.

مواد لازم سرکه سیب
سیب شیرین۱ کیلوگرم

دستور تهیه سرکه سیب

مرحله اول

برای تهیه سرکه سیب خانگی ابتدا سیب ها را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و تخمه ها و قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم. توجه داشته باشید فقط زدگی های روی پوست سیب را باید بگیریم و نیاز نیست پوست سیب ها را بگیریم.

مرحله دوم

حالا سیب های خرد شده را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم تا  به طور کامل شبیه به پوره شوند. حالا سیب پوره شده را داخل یک ظرف شیشه ای می ریزیم که حجمش حدودا دو برابر حجم سیب پوره شده باشد.

مرحله سوم

درب شیشه را به صورتی قرار می دهیم که هوا رد و بدل شود. حالا تا مدت ۲۰ روز، هر روز یک مرتبه پوره سیب را با قاشق چوبی زیر و رو می کنیم و مجددا انرا کنار می گذاریم. پس از گذشت ۲۰ روز شیشه ای را در یک جای مناسب قرار می دهیم.

مرحله چهارم

محلی که پوره سیب را قرار می دهیم باید دور از نور خورشید باشد و هوا به آسانی عبور کند. در این مدت هر چند روز یک بار سیب ها را با قاشق چوبی زیر و رو می کنیم و درب شیشه را می بندیم. پس از گذشت ۳ ماه سرکه ما آماده است.


همچنین ببینید : طرز تهیه مارمالاد هلو با پودر ژله شف طیبه


مرحله پنجم

حالا مقداری آب را جوش می آوریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس به اندازه ای آب به پوره سیب اضافه می کنیم که غلظتی شبیه به شله زرد پیدا کند. حالا با یک قاشق مناسب آب و پوره سیب را به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط پوره سیب و آب جوشانده شده را داخل صافی می ریزیم و یک ظرف مناسب زیر صافی قرار می دهیم و آنرا کنار می گذاریم تا سرکه سیب به آرامی داخل ظرف زیر صافی بریزد. پس از اینکه تمام سرکه از صافی خارج شد.

مرحله هفتم

تفاله باقیمانده سیب را داخل یک پارچه تمیز نخی (تنظیف) می ریزیم و به خوبی فشار می دهیم تا باقیمانده سرکه نیز خارج شود. حالا سرکه سیب را داخل یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.


دستور تهیه سرکه سیب


مواد لازم

سیب ۲ کیلوگرم

سرکه سیب ۲ لیوان


دستور تهیه:

ابتدا باید کاملا سیب‌ها را بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.

سپس آن‌ها به چهار قسمت خرد کنید.

سپس ساقه، دم و هسته‌های سیب را جدا کنید.

با استفاده از آب میوه گیری، آب سیب‌ها را بگیرید.

اکنون آب سیب را در ظرف مناسبی بریزید و سرکه را به آن اضافه کنید.

درب ظرف را ببندید، برای اینکار از یک پارچه نخی استفاده کنید. پارچه نخی را روی درب ظرف گذاشته و اطراف آن را با کش محکم ببندید.

ظرف سرکه را در محل گرمی قرار دهید.

پس از گذشت ۴۰ روز سرکه سیب آماده است و می‌توانید آن را استفاده کنید.


نکات تهیه سرکه سیب


سیب های با کیفیت را انتخاب کنید. حتی اگر مدت زمان طولانی برای تخمیر باقی مانده باشد سیب هایی که انتخاب می کنید می توانند طعم سرکه تمام شده شما را بطور قابل توجهی شکل دهند. برای دریافت بهترین سرکه سیب در پایان کار، بهترین سیب های موجود را در اختیار خود قرار دهید.

برای داشتن یک سرکه پیچیده تر و عمیق تر در پایان، سعی کنید از ترکیبی از سیب های مختلف استفاده کنید.

به جای استفاده از سیب های کامل، ضایعات از سیب های مورد استفاده را در سایر ظروف ذخیره کنید تا سرکه سیب خود را تهیه کنید. یک سیب کامل تقریباً برابر با ضایعات دو سیب است. پوست، هسته و سایر ضایعات را در فریزر خود نگه دارید تا زمانی که آماده استفاده از آنها برای تهیه سرکه شوید.

نظرات