طرز تهیه سیب زمینی تنوری در فر با طعم فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری پدر خوب با پنیر در مایکروفر با قارچ و پنیر با سس قارچ ارومیه دو نفره با ماست با کالباس آون توستر دبل ترد چگونه درست کنیم

سیب زمینی تنوری یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه و سالم است که به عنوان یک پیش غذا بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ تفریحی نموره همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد درشت
آویشن۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پنیر پارمزان۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت سیب زمینی تنوری

مرحله اول

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم و به صورت خلال بزرگ خرد می کنیم. اندازه برش های سیب زمینی به خودتان بستگی دارد ولی برای اینکه در پایان سیب زمین تنوری زیباتری داشته باشید حتما از خلال های بزرگ استفاده کنید.

مرحله دوم

یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم ور وی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم، در ادامه سیب زمینی های خلال شده را به آب جوش اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا نیمپز شوند.

مرحله سوم

پس از ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سیب زمینی های را با آب سرد آبکشی می کنیم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود یا اینکه با یک دستمال تمیز سیب زمینی ها را خشک می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه سیب زمینی ها را خشک کردیم، آنها را داخل یک کاسه جادار می ریزیم و روغن مایع را اضافه می کنیم و با دست سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های سیب زمینی ها آغشته به روغن شود.

مرحله پنجم

در این مرحله تمام ادویه ها را با هم مخلوط می کنیم سپس روی سیب زمینی ها می ریزیم و مجددا با دست زیر و رو می کنیم تا تمام سیب زمینی ها طعم دار شوند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله ششم

پس از اینکه فر گرم شد سیب زمینی ها به مدت حدودا ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا طلایی و برشته شوند، سپس سیب زمینی ها از فر خارج کرده و پنیر را روی آنها می پاشیم و ۵ دقیقه دیگر در فر قرار می دهیم تا پنیر آب شود.


سیب زمینی تنوری از پیش غذاهایی هست که علاوه بر این که طعم و ظاهر بسیار عالی دارد می تواند یک گزینه مناسب برای دورچین غذاهای زیادی باشد که باعث زیباتر شدن سفره شما خواهد شد. مثلا از سیب زمینی تنوری می توانید در کنار غذاهایی مثل پیراشکی گوشت، سمبوسه پیتزایی و کتلت مرغ استفاده کنید و لذتش را ببرید.


امروز با سایت نکته چی آشنا شدم که مطالب بسیار خوبی داشت فقط مشکلش این بود که مطالبش رو زود به زود اپدیت نمی کرد. از طریق این لینک می تونید به سایت و مدیرش دسترسی داشته باشید.


خب اینم اخرین مطلبی که باید بگم و بعدش برم به کارهام برسم، امروز دنبال یک غذای ساده و سریع بودم که کنار این سیب زمینی تنوری درست کنیم و بعد از کلی گشتن با طرز تهیه استیک مرغ ☺️ آشنا شدم که واقعا دستورش عالی بود و بچه ها خیلی از غذا خوششون اومد. امیدوارم شما این رسپی عالی رو درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید.

نظرات