طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با پف بسیار زیاد

طرز تهیه کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک اسفنجی خوشمزه و مجلسی ساده

کیک اسفنجی یک زا کیک هایی است که مصرف زیادی در صنایع شیرینی پزی دارد. این کیک پایه تمام کیک های تولد است. امروز با یک رسپی فوق العاده و امتحان شده در خدمت شما هستیم تا یک بار برای همیشه پرونده کیک اسفنجی با پف زیاد و کیفیت عالی را ببندیم. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کیک ساده در ادامه با وبلاگ دنی همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفنجی
آرد سفید300 گرم
تخم مرغ5 عدد
شکر300 گرم
آرد برنج50 گرم
بکینگ پودر½ قاشق سوپخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
شیر سرد1 لیوان
عسل1.5 قاشق سوپخوری

دستور پخت کیک اسفنجی

 

مرحله اول

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها رو جدا کنید، سپس سفیده تخم مرغ رو حسابی با همزن برقی بزنید تا جایی که جای پره های همزن روی سفیده بمونه. در ادامه کم کم یک سوم از شکر رو بهش اضافه کنید و هم زدن رو ادامه بدید تا سفیده تخم مرغ به طور کامل فرم بگیره.

 

مرحله دوم

در مرحله بعدی زرده تخم مرغ رو به همراه وانیل و باقیمانده شکر خوب هم بزنید تا رنگش کرمی بشه و کشدار هم بشه در حین اینکار عسل ( یا شربت بار ) رو بهش اضافه کنید و در ادامه نصف شیر سرد رو باهاش مخلوط کنید.

 

مرحله سوم

آرد برنج و آرد سفید رو با بکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا کاملا صاف و یکدست بشن. در ادامه سفیده فرم گرفته و مخلوط آردها رو به تناوب در سه الی چهار مرحله به زرده ها اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

 

مرحله چهارم

آرد رو کم کم بریزیدی چون نباید ارد داخل مواد گلوله گلوله بشه چون بعدا کیک رو خراب میکنه. حالا نصف دیگه شیر سرد رو هم اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید و بازم با لیسک هم بزنید تا مواد با هم به خوبی ترکیب و یکدست بشه.

 

مرحله پنجم

حالا مواد کیک مون امادست و اون رو باید در قالبی (قطر قالب باید 25 سانتی متر باشه) که از قبل با کمی روغن مایع چرب و آرد پاشی شده بریزید. با فر از 15 تا 20 دقیقه پیش گرم شده در دمای 185 درجه به مدت تقریبی 45 تا ۵۵ دقیقه.

 

مرحله ششم

حتما در اخر پخت با خلال دندان کیک رو امتحانش کنید که اگر نپخته بود حدود 5 تا 10 دقیقه دیگه بهش زمان بدین تا مغز پخت بشه. وقتی که کیک پخت صبر می کنیم کمی خنک بشه بعدش می تونید از قالب درش بیارید و برش بزنید.

نظرات